EXECUCIÓ
El tram d’Anselm Clavé entre el c. Mallorca i c. Vall d’Aran ha tornat a ser de doble sentit i es manté en sentit únic el tram entre el c. Priorat i el c. Vall d’Aran.
L'opció 3 ha estat la més valorada en el procés participatiu, entre les tres opcions planejades: 1 sentit únic, 2 Doble sentit, 3 Primer tram sentit únic i segon tram doble sentit.
La participació ha estat reduïda: en la sessió de treball amb els agents dels territori han participat 2 entitats de les 25 convocades, al taller presencial amb ciutadania han participat 34 persones i s’han recollit 150 opinions a traves del formulari de la plataforma Participa Olesa de Montserrat. De tot plegat s’han recollit valoracions i propostes que permeten millorar el projecte i les actuacions programades, i els i les participants han estimat majoritàriament l’opció en la que es manté el sentit únic en el primer tram i es recupera el doble sentit entre c. Vall d’Aran i c. Mallorca.
Els treballs de senyalització comencen dilluns 24/4/2023. Aquests canvis no es podien aplicar fins a haver finalitzat la fase d’enderroc de l’edifici de la policia i així, haver recuperat la vorera per als vianants.
A continuació es farà la nova senyalització a Els Closos que permetrà guanyar gairebé unes 60 places d’aparcament.
Finalitzat l’enderroc de l’antiga comissaria, s’iniciaran les feines d’adequació del solar que permetin un ús d’aparcament a la part més propera al c. Anselm Clavé, anul·lant-se l’aparcament de terra a on està prevista l’ampliació de la biblioteca.
Resta pendent la restauració de la mitgera i l’adequació de l’antic dipòsit de vehicles com a espai públic i s’estan obrint portes que permetran el gaudir d’aquest espai des d’Arts i Oficis i des de l’Associació de Voluntaris Olesa (AVO). Aquesta intervenció permetrà aquests usos mentre no es fa un procés participatiu similar al del nou espais de l’Eixample, el corresponent projecte i l’obra d’urbanització.
El canvi a sentit únic es va aplicar al mes d’octubre de 2022, per requeriment de les obres d’enderroc i per ser una proposta recollida en el pla de mobilitat en vigor des de l’any 2010, que cerca tres objectius bàsics:
· Augmentar la seguretat i reduir l’accidentalitat i els atropellaments (especialment a les cruïlles)
· Reduir el trànsit en la zona centre i en el c. Angelines
· Augmentar la qualitat de l’itinerari peatonal entre el barri de Sant Bernat i el centre, guanyant espai per noves places d’aparcament i per a la introducció d’arbrat al c. Angelines per crear un itinerari amb ombra.
Les mesures adoptades durant els darrers mesos han permès comprovar la redistribució del trànsit en les entrades i sortides del barri de les Planes, incrementant l’ús del c. Priorat i del c. Ripollès, reduint en un 30% el pas per Angelines i en uns 1800 vehicles/diaris la circulació pel c. Mallorca (estudi realitzat per Cinesi a principis del 2023). Durant aquests mesos també s’ha recepcionat la urbanització de Cal Candi, entrant en funcionament el c. Empordà i els dos aparcaments dissuassoris sobre el basquet i sota la baldufa que disposen d'unes 100 i 300 places aprox. respectivament.
L’equip de govern ha valorat també la necessitat d’actualitzar el pla de mobilitat, un compromís també expressat en el Ple i que comparteixen tots els grups. Un estudi que no es podia realitzar fins haver recepcionat les obres de Cal Candi i tenir el POUM publica’t i en vigor.
La redacció del nou pla de mobilitat permetrà fer un anàlisi i una participació més amplia al que se sumaran les dades recollides durant aquesta experiència.
Compartir