Resum de la 1a trobada de la Comissió Ciutadana de Pressupost Participatiu
Celebrada el 6/9/2023 a l'Ajuntament a les 18.00 h.
No ens va donar temps a triar la imatge del procés, tot i que les vàrem visualitzar. Pensem que la primera és molt clàssic utilitzar les mans, la segona potser la gent no entén el significat dels punts, la tercera és molt clara i la vinyeta ens porta a la reflexió i al poder dir/parlar, la quarta ens confon que hi hagi aquests llapis de colors, tot i ser vistosa i la cinquena també és molt clara i agradable però l’any el posaríem en un altre color.
Quina creieu més adequada?. Ens domem fins demà dimecres 13/09/2023 a les 14 h, i si no surt cap proposta clara, parlem amb la dissenyadora, pensant en que s’ha de fer publicitat a xarxes i en paper i que ens acabi d’assessorar quina és la millor opció i us diem.
Atenció finalment la proposta que tirem endavant per obtenir més suport és la 5a
És molt important que la ciutadania tingui suficient informació de com participar en les dues fases principals del projecte, per aquest motiu cal utilitzar totes els mitjans disponibles per arribar a tots els col·lectius ( publicacions en diaris com el 08640, xarxes socials (inclòs Tik Tok, Instagram, Telegram. Facebook, webs), bustiades, Olesa ràdio, implicació entitats en la difusió, missatges de veu de ciutadania a ciutadania convidant a participar....
Es necessari que hi hagi punts presencials d’informació i acompanyament tant per fer propostes com per votar. Es planteja que seria important descentralitzar: anar a instituts, biblioteca, casa de cultura, entitats i de manera específica associacions de veïns i veïnes, mercat, aprofitar entorns d’actes programats, tant en el moment de fer propostes com en el moment de votar.
S’estableixen les dates, tenint en compte que el 31 de desembre la ciutadania ha d’haver votat, ja que depenem d’una subvenció:
Difusió del procés i Presentació de propostes: del 20/9/2023 al 22/10/2023
Estudi de les propostes i preparació del material gràfic: del 23/10/2023 al 19/11/2023
Difusió de les propostes (incloent algun acte com micro-obert, i/o alguna activitat més): del 20/11/2023 al 17/12/2023
Votació de les propostes: del 9/12/2023 al 17/12/2023
Es debat sobre aspectes formals. En el llistat de propostes excloses el punt: les que contradiguin els diferents plans municipals aprovats i que com a molt es pugui destinar a inversions en equipaments el 25%. Fetes les consultes oportunes, es necessari informar a la Comissió que aquests aspectes estan recollits en les Bases Generals de Pressupost Participatiu aprovat al 2021 i publica al BOP i que tant aquestes com el propi Reglament de Participació, no el podem contradir amb la convocatòria.
És molt important que la gent conegui que si no sap o no disposa de les eines necessàries pot adreçar-se a un punt d’informació on l’ajudaran. Aquesta informació ha d’estar molt visible a tota la publicitat
Durant el procés i quan ja estigui, fer una bona avaluació per properes edicions.
Seria interessant comptar amb dinamitzadors/res per fer una bona campanya de difusió i suport i acompanyament.
1 comentari
Per afegir un comentari, inicia la teva sessió o registra't.