Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Processos participatius - Processos participatius actius a Olesa de Montserrat

Resum de la 1a trobada de la Comissió Ciutadana de Pressupost Participatiu

Avatar: Participant eliminada Participant eliminada

Celebrada el 6/9/2023 a l'Ajuntament a les 18.00 h.

  • No ens va donar temps a triar la imatge del procés, tot i que les vàrem visualitzar. Pensem que la primera és molt clàssic utilitzar les mans, la segona potser la gent no entén el significat dels punts, la tercera és molt clara i la vinyeta ens porta a la reflexió i al poder dir/parlar, la quarta ens confon que hi hagi aquests llapis de colors, tot i ser vistosa i la cinquena també és molt clara i agradable però l’any el posaríem en un altre color.

  • Quina creieu més adequada?. Ens domem fins demà dimecres 13/09/2023 a les 14 h, i si no surt cap proposta clara, parlem amb la dissenyadora, pensant en que s’ha de fer publicitat a xarxes i en paper i que ens acabi d’assessorar quina és la millor opció i us diem.


Atenció finalment la proposta que tirem endavant per obtenir més suport és la 5a

  • És molt important que la ciutadania tingui suficient informació de com participar en les dues fases principals del projecte, per aquest motiu cal utilitzar totes els mitjans disponibles per arribar a tots els col·lectius ( publicacions en diaris com el 08640, xarxes socials (inclòs Tik Tok, Instagram, Telegram. Facebook, webs), bustiades, Olesa ràdio, implicació entitats en la difusió, missatges de veu de ciutadania a ciutadania convidant a participar....

  • Es necessari que hi hagi punts presencials d’informació i acompanyament tant per fer propostes com per votar. Es planteja que seria important descentralitzar: anar a instituts, biblioteca, casa de cultura, entitats i de manera específica associacions de veïns i veïnes, mercat, aprofitar entorns d’actes programats, tant en el moment de fer propostes com en el moment de votar.

  • S’estableixen les dates, tenint en compte que el 31 de desembre la ciutadania ha d’haver votat, ja que depenem d’una subvenció:

  • Difusió del procés i Presentació de propostes: del 20/9/2023 al 22/10/2023

  • Estudi de les propostes i preparació del material gràfic: del 23/10/2023 al 19/11/2023

  • Difusió de les propostes (incloent algun acte com micro-obert, i/o alguna activitat més): del 20/11/2023 al 17/12/2023

  • Votació de les propostes: del 9/12/2023 al 17/12/2023

  • Es debat sobre aspectes formals. En el llistat de propostes excloses el punt: les que contradiguin els diferents plans municipals aprovats i que com a molt es pugui destinar a inversions en equipaments el 25%. Fetes les consultes oportunes, es necessari informar a la Comissió que aquests aspectes estan recollits en les Bases Generals de Pressupost Participatiu aprovat al 2021 i publica al BOP i que tant aquestes com el propi Reglament de Participació, no el podem contradir amb la convocatòria.

  • És molt important que la gent conegui que si no sap o no disposa de les eines necessàries pot adreçar-se a un punt d’informació on l’ajudaran. Aquesta informació ha d’estar molt visible a tota la publicitat

  • Durant el procés i quan ja estigui, fer una bona avaluació per properes edicions.

  • Seria interessant comptar amb dinamitzadors/res per fer una bona campanya de difusió i suport i acompanyament.


Comentari

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu:

Carregant els comentaris ...

Per afegir un comentari, inicia la teva sessió o registra't.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir