Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Processos participatius - Processos participatius actius a Olesa de Montserrat

Principals conclusions de la Consulta i dels tallers

Avatar: Participant eliminada Participant eliminada
Resum de les principals conclusions de la participació deliberativa.

Resultats enquesta

Univers d’estudi. L’enquesta s’ha adreçat a la totalitat de la població del municipi major de 16 anys.
Mètode de realització de l’enquesta . Enquesta online, mitjançant un qüestionari estructurat
Realització del treball de camp. El treball de camp s’ha realitzat entre els dies 20 de febrer i 6 de març
Nivell de resposta assolit . Ha participat donant resposta a l’enquesta un total de 150 persones , el que suposa 0,75% del total de la població major de 16 anys . Cal tenir en compte que no s’ha seleccionat una mostra representativa de la població , de manera que els resultats no es poden inferir al conjunt poblacional, i només són representatius del conjunt de persones que han participat a l’enquesta.

·       Es manifesta prioritat per millorar les condicions per als desplaçaments en vehicle privat (millora d’itineraris i vies, augment aparcament,...) per davant de l’augment de la seguretat i de l’espai per a vianants. En darrer terme queda la valoració pel que fa a la importància de millora de la contaminació ambiental i acústica.
·       Es valora que la mesura ha millorat la seguretat dels vianants, ha augmentat l’aparcament i en certa manera també ha millorat la seguretat de la circulació vial. En canvi, es considera que ha incidit negativament en l’augment del temps en els desplaçaments, en la millora de l’ordenació de la circulació i que no ha contribuït a l’adaptació del municipi al canvi climàtic perquè s’augmenta l’emissió dels vehicles.
·       Es valora que la mesura ha afectat principalment als desplaçaments interns en vehicle privat.
·       6 de cada 10 persones enquestades valoren negativament la mesura de canvi de sentit a l’eix c. Angelines- c. Anselm Clavé, especialment les residents al Nucli Oest i sobretot al barri de Les Planes. 


Resultats sessió de treball amb agents del territori

N=3 representants de 2 entitats
·       S’identifica com a aspecte positiu de la iniciativa el sentit únic implementat al carrer Angelines, fins a Anselm Clavé, destacant la millora substancial que ha rebut la mobilitat, especialment dels vianants, i també per la millora en termes de seguretat viària, posant en part, en valor la nova urbanització.
·       Consideren que el canvi de sentit implica un increment del temps de trajecte i un increment de la despesa de combustible. A més es recull que es donen situacions d’incivisme i indisciplina per part d’alguns usuaris del vehicle privat, especialment al carrer Priorat que suporta un augment important de transit– cotxes aturats en doble fila, sobre la vorera, aparcats en el tram del carrer que no ho permet, fent maniobres perilloses,...
·       Es proposa fer intervencions de millora a les vies que ara passen a ser estructurals (c. Priorat) per poder suportar l’increment de trànsit en direcció a Les Planes i fomentar itineraris alternatius, com per exemple el carrer Ripollès.
·       Els representants del veïnatge de Les Planes manifesten que veïns i veïnes veuen més adient l’alternativa de recuperar l’accés al carrer Vall d’Aran per Anselm Clavé, a través del carrer Mallorca, tot i que caldria implementar mesures per reduir els conflictes i l’accidentalitat que es genera per ser un àmbit de molts desplaçaments de vianants.


Resultats taller amb ciutadania

N= 34 persones
·       La iniciativa de canvi de sentit de l’eix Angelines- Anselm Clavé és ben valorada si es té en compte que ha assolit una millora de la seguretat per als vianants, s’ha guanyat espai públic i també espai d’aparcament, tot i que s’assenyala que només per a les persones residents.
·       Per altra banda, es detecten diferents efectes negatius:
·       La millora de la mobilitat en determinats carrers ha suposat un increment elevat de trànsit a altres vies que abans no el patien.
·       Es considera que els itineraris i els temps de recorregut s’han vist augmentats, sobretot en el sentit des de Les Planes cap el centre, el que fa augmentar els consums de combustibles i la contaminació.
·       La cerca d’itineraris alternatius i l’increment de trànsit en determinades hores, provoca un increment en l’incivisme i la indisciplina vial.
·       Majoritàriament s’opta per recuperar el doble sentit de circulació del tram del carrer Anselm Clavé fins el carrer Vall d’Aran , de manera que es pugui accedir a Les Planes per l’itinerari Mallorca-Anselm Clavé-Vall d’Aran.
·       Pacificar d’una manera molt clara la cruïlla d’Anselm Clavé amb c. Mallorca.
·       Fomentar altres mesures per millorar la seguretat, reduint la velocitat dels vehicles i les actituds incíviques.
·       Promoure aparcaments dissuasius per facilitar l’accés al centre del residents als barris de la perifèria.
·       Implementar mesures per evitar la generació de congestió i embussos.


Per tant, l'opció 3 ha estat la més valorada en el procés participatiu


I a partir d'ara què es farà?




Comentari

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu:

Carregant els comentaris ...

Per afegir un comentari, inicia la teva sessió o registra't.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir