Principals conclusions de la Consulta i dels tallers
Resum de les principals conclusions de la participació deliberativa.
Resultats enquesta
Univers d’estudi. L’enquesta s’ha adreçat a la totalitat de la població del municipi major de 16 anys.
Mètode de realització de l’enquesta . Enquesta online, mitjançant un qüestionari estructurat
Realització del treball de camp. El treball de camp s’ha realitzat entre els dies 20 de febrer i 6 de març
Nivell de resposta assolit . Ha participat donant resposta a l’enquesta un total de 150 persones , el que suposa 0,75% del total de la població major de 16 anys . Cal tenir en compte que no s’ha seleccionat una mostra representativa de la població , de manera que els resultats no es poden inferir al conjunt poblacional, i només són representatius del conjunt de persones que han participat a l’enquesta.
· Es manifesta prioritat per millorar les condicions per als desplaçaments en vehicle privat (millora d’itineraris i vies, augment aparcament,...) per davant de l’augment de la seguretat i de l’espai per a vianants. En darrer terme queda la valoració pel que fa a la importància de millora de la contaminació ambiental i acústica.
· Es valora que la mesura ha millorat la seguretat dels vianants, ha augmentat l’aparcament i en certa manera també ha millorat la seguretat de la circulació vial. En canvi, es considera que ha incidit negativament en l’augment del temps en els desplaçaments, en la millora de l’ordenació de la circulació i que no ha contribuït a l’adaptació del municipi al canvi climàtic perquè s’augmenta l’emissió dels vehicles.
· Es valora que la mesura ha afectat principalment als desplaçaments interns en vehicle privat.
· 6 de cada 10 persones enquestades valoren negativament la mesura de canvi de sentit a l’eix c. Angelines- c. Anselm Clavé, especialment les residents al Nucli Oest i sobretot al barri de Les Planes.
Resultats sessió de treball amb agents del territori
N=3 representants de 2 entitats
· S’identifica com a aspecte positiu de la iniciativa el sentit únic implementat al carrer Angelines, fins a Anselm Clavé, destacant la millora substancial que ha rebut la mobilitat, especialment dels vianants, i també per la millora en termes de seguretat viària, posant en part, en valor la nova urbanització.
· Consideren que el canvi de sentit implica un increment del temps de trajecte i un increment de la despesa de combustible. A més es recull que es donen situacions d’incivisme i indisciplina per part d’alguns usuaris del vehicle privat, especialment al carrer Priorat que suporta un augment important de transit– cotxes aturats en doble fila, sobre la vorera, aparcats en el tram del carrer que no ho permet, fent maniobres perilloses,...
· Es proposa fer intervencions de millora a les vies que ara passen a ser estructurals (c. Priorat) per poder suportar l’increment de trànsit en direcció a Les Planes i fomentar itineraris alternatius, com per exemple el carrer Ripollès.
· Els representants del veïnatge de Les Planes manifesten que veïns i veïnes veuen més adient l’alternativa de recuperar l’accés al carrer Vall d’Aran per Anselm Clavé, a través del carrer Mallorca, tot i que caldria implementar mesures per reduir els conflictes i l’accidentalitat que es genera per ser un àmbit de molts desplaçaments de vianants.
Resultats taller amb ciutadania
0 comentaris
Per afegir un comentari, inicia la teva sessió o registra't.